УРОК 6
Тема. Додавання.
Компоненти додавання. Переставна і сполучна властивості додавання.
Мета: повторення та
узагальнення знань учнів про додавання натуральних чисел. Формулювання
властивостей додавання, знайомство з буквеним записом цих властивостей. Формування
вмінь і навичок застосування властивостей додавання.
План
уроку
.
Вступна бесіда
Бесіда починається з фронтального опитування
учнів за такими питаннями.
1. Як називаються числа,
які додають?
2. Як називається
результат додавання?
3. Що означає вираз:
«одиниця переходить у старший розряд»?
4. Які цифри замінили
зірочками, якщо додавання виконане правильно?
5. У записі 5555
поставте між цифрами знак «+», щоб отримати:
а) 20; б) 65; в) 110; г) 560.
а) 20; б) 65; в) 110; г) 560.
6. Знайдіть суму всіх
одноцифрових чисел і запам'ятайте її. Як краще (зручніше) її обчислити?
(Відповідь для учителя: 0 + 1 + 2 + 3 + 4 + 5 +
6 + 7 + 8 + 9 = (0 + 9) + (1 + 8) +
+ (2 + 7) + (3 + 6) + (4 + 5) = 9 + 9 + 9 + 9 + 9 = 45.)
Учитель підводить
учнів до висновку, що, якщо знаєш закони додавання, знаходити суму чисел більш
зручно.
II. Повідомлення теми і мети уроку
Учитель пояснює учням, що знання властивостей додавання надає можливість
швидко і правильно обчислювати суми — як письмово, так і усно. Повідомлення
теми і мети уроку.
IІІ. Вивчення нової теми
План вивчення теми
1.Приклади задач, для розв’язування яких
необхідно виконати додавання чисел.
2. Додавання багатоцифрових чисел за розрядами(у
стовпчик)
3. Властивість нуля при додаванні.
1.
Учитель пропонує учням знайти суму чисел:
а) 889 + 143 + 111; б) 625 + 1240 + 375 + 760; в)
6580 + 1220 + 420.
Якщо учні виконують
додавання в порядку запису, то учитель пропонує виконати додавання усно. Хто з
учнів знає, як раціонально зробити додавання, той виходить до дошки і має
записати:
а) 889 + 143 + 111= (889 + 111) + 143 = 1000
+ 143 = 1143;
б) 625 + 1240 + 375 +760 = (625+ 375) + (1240
+760) = 1000 + 2000 = 3000;
в) 6580 +1220+ 420 = (6580 + 420) +1220 =
7000 +1220 = 8220.
Якщо ніхто з учнів не знає, як таким чином
зробити додавання,
учитель має сам зробити на дошці наведені записи.
2.
Учитель розповідає про формулювання та запис законів додавання
у буквеному вигляді: a + b = b + a; (a + b) + c = a + (b + c).
3.
Учитель пропонує учням розв'язати задачу.
Учора в магазин завезли тільки яблука — 240 кг , а сьогодні завезли
тільки виноград — 320 кг .
Скільки всього яблук завезли в магазин за два дні? Скільки всього винограду
завезли в магазин за два дні?
Учні мають отримати відповідь у такому
вигляді:
240 + 0 = 240 (кг) яблук;
0 + 320 = 320 (кг) винограду.
Учитель:
Запишемо відповідь цієї задачі у буквеному
вигляді:
a + 0 = a; 0 + b = b.
4. У «сильному» класі
доцільно розглянути суму двох чисел і один з доданків, порівнявши їх, тобто виконати таке завдання.
Який із записів
завжди буде правильним?
a + b > a, a + b > a, a + b < a, a + b < a
(або a + b > b, a + b > b, a + b < b, a + b <
b).
5.
Після бесіди учитель робить висновок:
a + b
> a, якщо b ≠ 0;
a + b
≥ a, якщо b — будь-яке число;
a + b ≤ a, якщо b = 0, a ≠ 0 або a = b = 0;
a + b < a — ніколи не
справджується.
ІV.
Розв'язування вправ
Розв'язуючи усні
вправи, учні відповідають з місць; для розв'язування письмових вправ учитель
викликає до дошки одного за одним декількох учнів.
1. № 208, 209, 210 (усно); письмово № 215, 217.
Самостійна робота
1°. Знайдіть суму:
а) 8 300 005 796 + 83 999 095 408; б)19247523841 + 4387689337.
2. Не використовуючи
калькулятора, виконайте додавання, обравши зручний порядок дій:
а) 1888 + 87239 + 1112; б) 437 + 637849 + 62151.
3*. У
трикутнику ABC сторона ВС менша ніж сторона АВ на 5 см , а сторона АС більша ніж
сторона ВС на 3 см .
Чому дорівнює периметр цього трикутника, якщо АВ = 16 см ?
Учитель
називає правильні відповіді а учні перевіряють
свої результати.
VIІ. Підсумок уроку
Як називаються компоненти при додаванні?
Як правильно додати числа в стовпчик?
Які властивості 0 ми вивчили?
VIІІ. Домашнє завдання
Вивчити п.7.
виконати №214, 220.
Немає коментарів:
Дописати коментар